Monday 7 February 2011

Underliga saker

Satt igår och sade "hej då" till en kollega som åker hem till Danmark igår. Och som vanligt när man gör det så innebar det att man ska dricka en hel del öl, så det gjorde vi.
En trevlig stund blev det med trevligt sällskap och många hysteriskt goda skratt och alldeles för mycket cigaretter.

Varje morgon efter en fest, när jag precis har vaknat till medvetande och ögonen gått med på att öppnas gör jag en damagereport.
Ligger först helt stilla, spänner försiktigt några muskler för att se om det gör ont någonstans.
Rör stilla på armar och ben och försöker att känna av. Efter det den visuella kollen framför spegeln. Om man har något nytt blåmärke eller småsar brukar det innebära att det varit en bra fest.
En morgon för ett par år sedan vaknade jag med brutna revben, bra fest.

Efter den kollen är det mobilen som åker fram, skickade och mottagna sms. Uppringda nummer. Och slutligen bilder.
Igår hade jag tagit ett kort på en pissoar, medans jag vattnar blommorna. Jag minns tydligt att jag tog den, det fanns en briljant tanke bakom den, ett historiskt blogginlägg.
Som tur var kom jag aldrig så långt som att skriva det, för hur jag än tänker på det så kan jag inte ens med min vildaste fantasi komma på vad som skulle kunna bli bra, kul eller ens fyndigt med en sådan bild.

Jag tackar mig själv för att jag inte skickade bilden.

Och med det långa utlägget säger jag god morgon. Vi hörs under dagen!



Enviado desde mi BlackBerry de Movistar

No comments: