Friday 18 February 2011

Sitta ute

Jag sitter ute, i skuggan från den starka solen och känner den svalkande brisen från Stilla Havet smeka mina bruna ben. Det susar i palmerna ovanför mitt huvud.
Här sitter jag i en gungstol med datorn i mitt knä och en kall öl bredvid mig och skriver på boken.

Äntligen har jag kommit till skott med att skriva, och det känns skönt.
Jag tog en paus i skriverierna och det var när jag lade ifrån mig datorn som jag kom att tänka på omgivingarna.
Innan dess var allt tyst och mörkt. Konstigt att allt bara försvinner omkring en, allt det verkliga försvinner när jag skriver.
Underligt och fascinerande.


Enviado desde mi BlackBerry de Movistar

1 comment:

Cecilia said...

Låter helt underbart! Njut lite åt mig också. :) Jätte bra att du börjat på boken frstn. :)
Kram