Tuesday 1 February 2011

Dilemma av ondo

Ja, jag är inte mer man än att jag kan erkänna brister. Det har varit alldeles utomordentligt tråkigt skitnonsens jag sprutat ur mig här.
Jag får väl be om ursäkt.

Just nu är det ett dilemma utan dess like som driver mig till att producera skit. Ett välformulerat mail till mina arbetskamrater, inga problem. Plita på boken? Kan inte ens finna ro till att sitta ner. Försöker älta idéer i huvudet men det blir bara tråkigt. Vet egentligen inte riktigt hur eller vad jag ska skriva.
Och varje gång jag vill skriva något här blir jag rädd att jag ska antingen bränna en idé som istället kunnat bli ett kapitel, eller att jag ska skriva av mig så pass mycket att det inte ska bli något över till allt det andra.

Men det skiter väl ni i? Det är ju mina dilemman. Just nu vet jag inte ens vad hela historien skall handla om....tips??

Mitt Visa är öppet igen, tackskaniha, gör ni om det kommer jag efter er!

Har precis ätit frukost, för första gången sedan jag började på produktionen. Två pannkakor, en skål med färsk frukt och yoghurt, ost och kaffe. Mätt och smått illamående. Jag är inte riktigt skapad för att ställa en väckarklocka på kvällen, vakna av den och ha ett strålande humör. Inte min grej alls. Jag vet att jag kommer vara dum i huvet fram till lunch ändå. Waste of time....

Dags för ny arbetsdag. Vad gör ni?

2 comments:

Linda said...

Dina etiketter är smått sjuka. Basåruvet.

Jag tycker att du ska skriva här om saker som sker och om tankar. När du sedan skriver i din bok så kommer det väl bli mer ingående och med allt runtomkring. Sånt som du inte kan skriva här. Du bränner heller inget om du har skrivit om det här, anser jag.

Men jag är också sjuk idag och har svårt att få ut mina tankar vettiga. Men du är storebror så du ska klara av det ändå :)

Cecilia (lillasyster) said...

Skriv en bok vettja! =) Börja med små "skisser" som du sedan fortsätter på när du har tid. Med alla sjuka historier du berättat om genom tiderna om vad du har varit med om, så kan det inte bli annat än suveränt! :) Hoppas du hinner njuta av värmen lite och sluta bli sjuk ffs! :)
Kram