Friday 21 January 2011

Välj rubrik själv...

Det är mycket jag skulle vilja göra just nu.

  • Skriva ett långt brev och berätta om de sjuka veckorna som följde efter jul och fram till nu. Delge mig mina upplevelser. Få ner dem på pränt innan jag glömmer bort detaljerna.
  • Tanka in alla bra bilder från kameran. Innan kortet slutar fungera eller jag blir av med kameran eller något annat dumt.
  • Sluta vara nere, när allt är så jävla bra runtomkring mig. Det kom liksom krypande här på kvällskvisten. Det sköna humöret rann sakta ur mig och försvann och kvar var det där mörka gegget som jag trodde jag blivit av med. Det spelar ingen roll att det varit en ganska bra dag, att jag fått trevliga mail och har det kalas. Just nu är allt bara svart.
Jag har en toppenbild som skulle kunna sammanfatta dagen, men den ligger i telefonen och jag orkar på fullaste allvar inte leta reda på den. Jag har lagt den på laddning någonstans i de två rum jag huserar i. I dessa två rum finns sammanlagt ca 5 uttag. Men jag orkar inte gå runt. Än mindre knappra fram något på det lilla tangentbordet. Ber om ursäkt för det.

Sitter och dumstirrar på min skärm. Har fyra olika listor jag måste redigera mot en databas på nätet. Ytterligare en lista som jag måste skapa från grunden utifrån anteckningar som inte ens jag kan förstå (trots att det är jag som skrivit).

Något annat mindre dystert då? Note to Self: Skriv en jävla bok!
Fick ett mail här i veckan från en kär gammal kollega. Hon skrev att jag skulle skriva en bok om alla galenskaper omkring mig. Toppenidé! Verkligen! Kul att skriva ju. Men hur tusan formulerar man sig utan att avslöja projekt, arbetskamrater eller sig själv?

Öppen vädjan till en tjej:
Nu får det vara nog, det har gått skitlång tid nu. Dags att du svarar på mitt mail! Annars skriver jag ett till, bara så att du vet. Silent treatment fungerar inte på mig i det här fallet, vill du inte ha med mig att göra så får du vackert säga det.

Färdiggnällt. Hej.

No comments: